Er staat een paard(ebloem) in de gang…

Nadat onze gang jarenlang dienst heeft gedaan als opslagplaats voor kinderwagens, loopfietsjes, jassen, schoenen, post et cetera was ik er nu helemaal klaar mee. Ik wilde rust en ruimte en bovenal: een warm welkom gevoel gelijk als je ons huis binnenstapt. Want struikelen over een step voelt niet echt welkom. 😉

Op Instagram zag ik de mooiste entrees voorbij komen. Zo werd ik helemaal verliefd op het Woods behang van Cole & Son maar ja: €124,- per rol vond ik toch wel een beetje aan de hoge kant. Aangezien ik nogal van verandering hou, ben ik altijd op zoek naar betaalbare behangetjes en meubels die makkelijk te verplaatsen zijn. 

Behang ‘ Woods’ van Cole and Son

Zwart-wit of grijstinten leek mij dus wel wat: neutraal en een verrassend accent. Al gauw zag ik bij Karwei het behang ‘Pluisje’ van Graham and Brown. En laten ze nou net toevallig 20% korting bieden zodat ik maar €14,99 per rol betaalde! Dat scheelt nogal! 

Behang ‘Pluisje’ van Graham and Brown

Ik wilde niet de gehele gang behangen maar een vlak maken van behang en dan daarvoor een bankje neerzetten. Tegen Peter heb ik natuurlijk gezegd dat dit dan praktisch is om je schoenen aan en uit te doen. Maar eigenlijk vind ik het gewoon heel gezellig staan, zo’n bankje in de gang met allerlei ‘tutteltjes’ erop. Omdat ik oud en nieuw graag combineer, ging ik op zoek naar een vintage bankje. Na een paar dagen zoeken vond ik via Marktplaats een originele oude gymbank. Precies wat ik zocht! Ik was zo enthousiast dat ik gelijk heen  en weer reed om de bank op te halen. Gelukkig paste deze in mijn auto! 

Een oude kast die ik eerder al wit heb geschilderd, doet nu dienst als schoenenkast. Peter monteerde er wieltjes onder zodat de kast nu weggewerkt staat voor de meterkast. Door de wieltjes kan deze makkelijk elk moment opzij gereden worden. 

In het weekend konden we dan eindelijk aan de slag. Eerst de bestaande tekst op de muur van Mark Twain een paar keer overschilderen, daarna de hele muur opnieuw witten en de volgende dag behangen! 

Zo zag onze gang er eerst uit

Peter en ik hadden nog nooit behangen dus dat was best een uitdaging, maar na wat instructiefilmpjes op YouTube te hebben gekeken waren we goed voorbereid. Bovendien kon het met dit vliebehang niet mis gaan, aldus Karwei. 

Daarna gingen we uitmeten waar we het behang wilden hebben en knipten het patroon goed af. Dan was het een kwestie van muur inlijmen en plakken maar. 

Ik was zo enthousiast dat ik het behang ook als vlak wilde laten terug komen in de eethoek. De eethoek was vrij druk doordat we daar onder andere een krijtbord en een familieplanner hadden hangen, compleet met weekmenulijst, agenda, boodschappenbriefjes en wat al nog meer. Weg ermee en behang erop dus! Met het krijtbord heb ik via een ruilsite weer iemand blij kunnen maken. 

In de eethoek hebben we ook de lamp ‘Maskros’ van Ikea hangen welke op een paardebloem lijkt dus dat vond ik heel goed bij het behang passen! En als klap op de vuurpijl bestelde ik muurstickers met paardebloemen erop. Deze zijn vrij makkelijk op te plakken en te verwijderen en met deze accenten maken ze de gang en de eethoek echt helemaal af. 

Ik ben heel blij met mijn nieuwe eethoek en gang. Wat vind jij?

Liefs, Rimke

Eethoek met strook behang in plaats van familieplanner

De gang in zijn nieuwe jasje

Paardebloem muurstickers (er komt nog een nieuwe plant op het bankje na de vakantie)

Leave a Reply

